Geland! Maar wel een pittige rit naar de accomodatie

30 augustus 2022 - Calgary International Airport, Canada

Met een kleine vertraging op de luchthaven stapten we in een jumbo 787 van KLM. Na ruim 8 uur landden we op de luchthaven van Calgary. Voor ons gevoel om 22:15 maar Canadese tijd nog maar 14:15. Alles verloopt eigenlijk heel soepel. Er zijn iets meer extra checks met paspoorten (zelfscan apparaten) en een extra COVID vaccinatie check. Daardoor hoeven we niet lang meer op koffers te wachten, binnen 10 minuten hebben we ze in de hand. Dan naar de autohuur. We krijgen een upgrade als de baliemedewerker ziet hoe lang Martijn’s benen zijn. Een kleine SUV: een automatische Hyundai Kona. We rijden weg, maar na een 40 minuten rijden op een redelijk goede snelweg horen we een kabaal. Wat blijkt: de voorband is gesprongen. We rijden naar de vluchtstrook, en dan blijkt: helemaal aan flarden. Maar dan… bellen met de pechservice van de huurder. De verbinding is slecht en de dame is slecht te verstaan, ook omdat er veel luid verkeer langs ons raast. Na 4 keer bellen hebben we eindelijk lang genoeg verbinding om alles uit te leggen. De locatie bepalen is lastig: de autobus niet geleverd met een navigatie systeem. We hebben enkel alleen Google-Maps. Ze zegt; het kan wel een uur duren. En we staan daar, in de brandende zon, met nergens schaduw. En een hoop lawaai, en het enige stukje schaduw is bij een boom beneden de helling, maar daar is ook een mierennest met agressieve mieren. Het duurt uiteindelijk ru8m een uur, en de band wordt gewisseld. Maar wel door een tijdelijke band, dus het laatste uur rijden we onder de 80 km per uur, harder kan niet met deze band. We maken nog wel een stop bij een supermarkt markt om wat in te slaan. En dan rijden we naar de accommodatie in Banff.

1. Nina van der Veen:
    31 augustus 2022
    Na een moeizaam begin kan het alleen maar beter gaan
  2. Abele en Lammy:
    31 augustus 2022
    Na een goede vlucht vette pech met de autoband. Gauw vergeten en genieten!