Desolation Sound Resort: een plek zonder tv, internet en bereik.

10 september 2022 - Powell River, Canada

Omdat we aankwamen in volledige duisternis was het uitzicht gelijk een verrassing bij het wakker worden. En vooral ook de stilte is even wennen. Het huis is prachtig, en voldoet eigenlijk aan alles. Er is dus geen tv, geen bereik en geen internet. Dus staan we op en maken we ontbijt van de boodschappen die we al van te voren hadden gedaan. We doen ook nog een poging tot het maken van koffie. De Canadezen drinken vooral nogal waterige filterkoffie, en daar zijn we niet echt fan van. Het smaakt dus ook precies zo: waterige filterkoffie. Na het ontbijt besluiten we een stukje buiten te gaan lopen,  maar ver komen we niet. Het park is klein, en verder dan alleen naar het water en naar de receptie kom je eigenlijk niet. Omdat we ok nogal moe zijn, en niet helemaal fit (al een tijd een pittige verkoudheid) besluiten we wat mee uit te rusten. We lezen wat, en doen wat spelletjes. We hebben ook verse groenten en fruit gehaald. Als welkome verandering op het calorierijke dieet van vooral burgers en patat wat de Canadezen veel eten. Dus ‘s avonds eten we broccoli, en gebakken aardappel en een kip-worstje. En dat is eigenlijk wat we hier vooral hebben gedaan: lezen, een spelletje, en eten koken. En vooral erg genieten van het feit dat er totaal geen geluid is. Het is stil. En zo komen we even tot rust van ons drukke reis-schema. Na 3 nachten in een bijzonder huis op een bijzondere plek rijden we weer richting de bewoonde wereld. Volgende locatie: Campbell River.

1. Abele en Lammy:
    17 september 2022
    Jammer dat jullie niet helemaal fit zijn. Goed dat jullie een dag rust nemen. Leuk huisje in een mooie omgeving.