Campbell River naar Telegraph Cove

14 september 2022 - Telegraph Cove, Canada

Al vroeg vertrekken we -na een heerlijk kopje koffie bij Starbucks; want daar is de koffie wel lekker- naar t uiterste einde van Vancouver Island: Telegraph Cove. Het is een lang stuk, maar we hebben een aantal fijne afspeellijsten op Spotify die we in de auto via Apple CarPlay kunnen luisteren en het weer is verder ook goed. We kletsen nog even met een gezellige vriendelijke man bij Starbucks die ons verteld dat er in Telegraph Cove niet veel is maar wel 1 goed koffiehuis. Zijn vriendin was er ook net heen, en appte dat zij daar aan de goede koffie zat. Dus een goed vooruitzicht. De weg ernaar toe is lang maar erg mooi. De herfst-kleuren komen al mooi door, en de mooie bergen zijn op de achtergrond goed te zien. Er zijn bijna geen stopplaatsen onderweg, en ook maar 1 benzine-pomp op 210 km, maar gelukkig wisten we dit van te voren. De tank is vol als we aan de weg beginnen. Als we dan eindelijk aankomen blijkt onze cabin nog niet klaar, dus we lopen wat rond. We merken gelijk dat er een hele ontspannen en prettige sfeer hangt. En het voelt als een eindpunt. Maar verder heel gemoedelijk. Oh, en het is voor het eerst koud. 11 graden. We waren voorbereid maar het is wel even wennen. Na 1,5 uur mogen we in de cabin en het voelt gelijk gezellig. Het huis is oud, en het interieur is sinds de jaren 80 niet meer aangepast. En het is verzakt dus als je door het huis loopt voel je dat alles naar 1 kant getrokken wordt. Maar het is zo’n fijne gezellige plek, met voldoende ruimte. We eten die avond in de pub, en gaan al vroeg naar bed. Want: de volgende dag gaan we op walvis Safari met de boot van The Prince of Whales!

1. Nina van der Veen:
    17 september 2022
    Nu maar hopen dat jullie veel walvissen zien!
  2. Rika en Sytske:
    17 september 2022
    Hallo Martijn en Marije, elke keer is het weer leuk om jullie reisverslag te lezen en de bijbehorende foto’s te zien. Het is toch wel een bijzondere reis. Goed, dat jullie even pas op de
    plaats maakten. Het geeft je weer energie voor het laatste deel van de tocht. Nog een aantal dagen….. we wensen jullie nog heel veel plezier toe. We kijken uit naar het volgende verslag. Groeten Rika en Sytske.
  3. Abele en Lammy:
    17 september 2022
    Eindelijk is het dan zover om walvissen te spotten. Wij hopen dat jullie vele mooie foto's kunnen maken. Dat het een leuke tocht mag worden. Heel veel plezier!