Whistler naar Powell River

9 september 2022 - Powell River, Canada

Vroeg vertrokken uit Whistler, we hadden nogal een lange dag voor de boeg. Het was een mooie route vanuit Whistler naar Horseshoe Bay (hier hadden we onze eerste Ferry overtocht), we hadden ons verkeken op de vertrektijd en misten de eerste boot, en moesten we erg lang wachten op de volgende boot. ook al hadden we een gereserveerde plek, dat zegt niets meer voor de volgende boot. Dus achteraan aansluiten. De boottocht duurde ongeveer 40 minuten. Daarna konden we weer 100km rijden en kwamen we bij de volgende Ferry in Earls Cove naar Saltery Bay. Ook daar moesten we ruim 1 1/2 uur wachten, deze boot was vertraagd. Er zwommen een paar grijze zeehonden, maar verder was er niet veel te beleven. Afijn eenmaal op de boot, duurde ook weer 40-50 minuten, en de zon begon al wat onder te raken. Afijn we moesten vanuit Saltery Bay nog naar onze accomodatie “Desolation Sound resort”, nog zo’n 60km, maar de weg was best lang, en we moesten nog snel boodschappen doen in Powell River. Het rijden was erg vermoeiend vanwege de ondergaande zon. Nadat we boodschappen hadden gedaan was t al vrij donker op de weg, we moesten nog zo’n 30km rijden. Het werd alsmaar donkerder, tot het al rond een uur of 21:00 uur was. En al pikke donker was. Marije reed ondanks de donkere uurtjes vertrouwd door. Totdat we rond 21:30 uur bij het resort aankwamen, helemaal uitgestorven, geen receptie te bekennen. Afijn na wat bijschrijven hadden we een telefoon gevonden aan een gebouw, en er stond een nummer bij, die ik gebeld had. Er kwamen 2 mannen uiteindelijk die ons de weg naar de accomodatie wees. We waren blij dat we er waren, we hebben snel alles uitgeladen en de auto door de donkere weggetjes weer teruggezet bij de hoofdingang. Gezien we niet bij de accomodatie konden parkeren. Het was wederom een spannende wandeling terug naar de accomodatie in het pikke donker. Eenmaal aangekomen in de accomodatie waren we ook erg blij dat we er waren. Het zag er ruim uit. We hebben snel wat gegeten, en naar bed gegaan.

1. Abele en Lammy:
    16 september 2022
    Wij hebben genoten van jullie prachtige fotorapportage. Wat een mooi land. Jullie genieten volgens ons daar volop. Heel bijzonder om dit mee te maken.
    Geniet er de komende dagen nog maar van.