Naar Parksville; de laatste locatie op Vancouver Island

16 september 2022 - Parksville, Canada

De tocht vanuit Telegraph Cove naar Parksville is lang. Maar; de reisorganisatie GoCanada had in eerste instantie de reis zo gepland dat we vanuit Telegraph Cove in 1 keer naar Vancouver zouden rijden. Er zit ook nog een overtocht met BC Ferries tussen van ruim anderhalf uur. Zelf leek ons dat geen goed idee, en hebben een extra stop ingelast, in Parksville. Voor 1 nacht. Parksville zelf is niet zo bijzonder, maar omdat het maar voor 1 nacht is, is dat prima. Rond 14:00 komen we aan, en het is ondertussen wel wat warmer. We vertrokken die ochtend met 10 graden, maar in Parksville is het ondertussen al weer opgelopen naar 17 graden. We willen gelijk inchecken, maar de kamer is nog niet beschikbaar. Daarom lunchen we eerst bij het restaurant van de accommodatie. Na die tijd is de kamer nog steeds niet klaar en de dame aan de balie zegt dat het wel tot 17:00 kan duren. Dus besluiten we het centrum in te gaan. Na heel wat rondjes te hebben gelopen trekken we de conclusie: Parksville is niet veel aan. Rond 16:25 staan we weer aan de balie, maar nog steeds is er geen kamer klaar. We geven aan toch echt wel toe te zijn aan een kamer, en na nog eens 10 minuten kunnen we er eindelijk in. Er zit een bubbelbad in, en daar maken we gelijk gebruik van. We bestellen eten omdat we erg moe zijn. Die avond zorgen we dat de koffers al weer klaar staan omdat we gelijk de volgende ochtend naar Vancouver vertrekken: onze laatste plek in deze reis.

1. Abele en Lammy:
    18 september 2022
    We hebben een mooie indruk gekregen van jullie belevenissen, m.n. de dolfijnen, bultruggen, zeehonden etc. Dit was een van jullie hoogtepunten om mee te maken.
    De reis zit er bijna op en wij wensen jullie morgen nog een fijne dag en een goede terugreis naar huis.
  2. Rika en Sytske:
    18 september 2022
    Hallo Marije en Martijn,
    Geweldig de walvissentocht! Dank jullie wel voor alle verslagen en foto’s. We vonden het leuk om jullie te volgen. Nu de laatste dag alles regelen en dan terugvliegen.
    Goede vliegtocht en welkom thuis in Nederland. Hartelijke groeten van Rika en Sytske.