Cache Creek to Whistler

7 september 2022 - Cache Creek, Canada

We zijn ‘s ochtends vroeg vertrokken uit Cache Creek, wat een vervallen oord was dat zeg. In Lillooet hebben we en snel ontbijt buiten de deur gedaan omdat het bij de slechte inn niet kon en we daar zo snel mogelijk weg wilden. We namen een ontbijt-bagel bij Tim Horton, een soort fastfood tent met vooral broodjes en koffie. Je ziet ze hier op bijna elke straathoek. Daarna vervolgden we de weg naar Whistler, een prachtige route vol hoogteverschillen en haarspeldbochten. Prachtige omgeving om dwars doorheen te rijden. Het duurde iets langer om in Whistler te komen, door de vele steile wegen en bochten is de snelheids-limiet rond de 70 km/uur, maar ook dat lukt vaak niet eens. We hebben genoten van deze rit. Aangekomen in Whistler hebben we eerst even heet gedoucht, en daarna zijn we met de gratis shuttleservice in een busje gestapt naar beneden, naar het centrum. Daar hebben we wat in winkels gekeken en hebben we wat t-shirts gekocht. En een wandelbroek voor Marije. We zijn van plan om morgen; donderdag 8 september met de gondola naar de top van de berg te gaan en daar is het koud. Te koud voor een korte broek. We halen ook nog een ijsje bij Cows. Dit is een beroemde ijssalon waar iedereen wel een ijsje wil. Er staat een lange rij. Maar; het ijs is inderdaad erg lekker. We gaan ook nog naar een fresh market en kopen soep en stokbrood, zodat we niet uitgebreid meer hoeven te koken. gezien we nogal laat achter een ovenplaat kwamen die onder de oven lagen, ging het rookalarm af, er was een druppel kruidenboter gelekt op t ovendoek. De knop uitzetten lukte niet 😀, daarom maar de hele brandmelder losgehaald, eindelijk stil. Hahaha.

Whistler was in 2010 een olympisch dorp, vandaar de ringen etc. Ze hebben in Whistler de Olympic Plaza, waar alle Canadese sporters geroemd worden voor alle onderdelen.

we gaan vroeg slapen, morgen wacht ons een zware wandeldag!

1. Rika en Sytske:
    9 september 2022
    Hoi Martijn en Marije,
    Wat een avonturen….. Soms misschien minder leuk, maar toch ook wel weer een verhaal, een belevenis. Mooi, om de foto’s te zien en we zijn benieuwd naar de volgende serie van jullie bergtocht. Wat het koud daarboven?
    Groeten van Rika en Sytske.
  2. Abele en Lammy:
    10 september 2022
    Wat een prachtige wandeling hebben jullie gemaakt. Het was een niet ongevaarlijke tocht zo te zien. Wat een aparte hangbrug. Schommelde deze ook toen jullie er over liepen?
    Jullie beleven en zien veel.