Dagbesteding Lake Louise

1 september 2022 - Lake Louise, Canada

‘s Ochtends vroeg vertrokken uit Banff (05:45 uur) om rond 06:50 uur aan te komen in Lake Louise om daar de zonsopgang bij Lake Louise vast te leggen, een hele happening blijkt, 100en mensen staan daar klaar met een camera om dit spektakel vast te leggen. Na een tijdje wachten en de zon op kwam hebben we dit fenomeen ook kunnen vastleggen. Daarna gingen we op zoek naar koffie, er is een gigantisch hotel bij Lake Louise, maar daar kon je helaas alleen als gast naar binnen om koffie te halen. We konden er gelukkig wel fancy naar de toilet. Daarna hebben we een trail gedaan richting de big Beehive. Via mirror Lake en Lake Agnes, eerst naar de Lake Agnes teahouse geweest, en daar 2 grote koppen thee gedronken, broodje kaas en chocolade cake gegeten. Marije - wild Berry herbal tea, Martijn - rocky mountain energy tea. Na de lunch hebben we een trail gelopen naar de big beehive lookout op zo’n 2200m hoogte. Fantastisch uitzicht. We zijn in totaal 7 uur en een kwartier wezen wandelen en zo’n 12km afgelegd door de bergen. Einde van de dag waren we dan ook helemaal leeg.

Wildlife: chipmunks, Bluejays, large  ravens, whitehead jays.